Noah Kalina

Vi fotograferar, filmar och dokumenterar våra festkvällar, samlingar och ensamma stunder. Vi gör det för att skapa ett printat minne, ett minne som alltid finns kvar. Men vissa tar detta till ett betydligt högre plan och gör dokumentationen till ett livsprojekt.
Tanken har aldrig slagit oss, aldrig slagit oss förrän vi hör om att någon gjort det.
Att dokumentera sitt liv genom att under varje år, varje dag ta ett kort på mig själv..

Noah Kalina inledde den 11 januari 2000 ett projekt han änn idag inte slutfört, ett livsprojekt.
Varje dag tar han en porträttbild på sig själv i sitt hem för att sedan dagen därpå åter ta ett kort etc..
Sedan 2000 har han enbart missat sammanlagt 22 dagar och under det senaste 3 åren har han inte missat en enda dag. Idag är Noah 27 år gammal och ännu jobbar på projektet han startade som 19 åring.
I en fråga som ställdes till han om varför han gör detta svarade Noah:
-With the emergence of digital technology as a means to quickly and affordably take on a long term photography project, coupled with an interest in the subtleties of the ageing process, I started photographing myself every day.
(-Med uppkomsten av digitala tekniken som ett sätt att snabbt och ekonomiskt ta ett långsiktigt fotografering projektet, tillsammans med ett intresse i nyanser av åldrandet, jag började fotografera mig själv varje dag. )


11 januari 2000 - 31 juli 2006
Vill tacka Noah Kalina att han öppnat ögonen och visat oss i klar abstrakt bld att livet går och tiden tickar
Jag finner inga ord för hur enormt jag anser att detta är!


Kommentarer
Postat av: Maria

ha en trevlig kväll :P

2009-03-01 @ 17:56:52
URL: http://akm.blogg.se/
Postat av: Moster Madde

Håret förändras, kläderna förändras, bakgrunden förändras, ansiktet förändras, men ögonen ser precis likadana ut efter alla år. Intressant...

2009-03-01 @ 19:16:27
Postat av: mamma

jag gråtar, det är så känsligt att våran ögon avslöja ålder och vad vi har sett.

2009-03-01 @ 19:49:01
Postat av: Maria

Jag är i fjällen och tar det lugnt bara..=)

Kram på dig..

2009-03-01 @ 20:44:02
URL: http://gossimia.blogg.se/
Postat av: Amanda & Linda

haha, ojdå! :D skulle aldrig palla ;P ghihi



<3

2009-03-02 @ 13:16:08
URL: http://lovebyhodmans.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad har du gjort idag då?

Kram

2009-03-03 @ 18:33:02
URL: http://gossimia.blogg.se/
Postat av: Petra

Den videon är så fräck! Fattar inte dock hur han orkat fota sig varenda dag så länge! :)

2009-03-31 @ 10:40:10
URL: http://petras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0