I lugnet finns stressen

Jag har dessa 4 fyra dagar, alltså sedan min hemkomst till Jönköping från mitt hem i Örebro (konstigt att skriva när man har två hem eller har man bara ett och ett till låns eller är båda ens hem men ett äger man själv och det andra kollektivt?!) enbart legat i sängen med pauser för att förhindra liggsår och samtidigt fylla magen med näring. Kroppen har sagt till att den inte orkar mer just nu och jag lyssnar varsamt med tllfredställande bemötande, jag vilar. Men trots lugnet och vilan jag genomgår med all harmoni finns en gnagande stress i mig. Den vill, likt en hakspett i trans, inte släppa mig utan bara hackar o borrar. Jag blundar för att vila men öppnar ögonen och stirrar i taket med undran om jag verkligen borde vila? Är det rätt? Har jag inte missat något som skulle göras?

Detta är en studieskada
Det är helt okej med studieskador som exicterar under vardagen i studiemiljön
Men det är inte okej att den följer mig i min vila
Inte alls okej!

Kommentarer
Postat av: Minna Hokka

åååh vad jag gillar din design

2009-06-17 @ 10:59:34
URL: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A

sv: Härligt! :)

2009-06-17 @ 14:35:52
URL: http://tinkerbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0