På vägen..

Befinner mig i Jönköping efter ett spontant beslut om att bege mig dit.
I sanningens namn var det spontant från min sida, dock nogrant planerat från min mors sida då hon bestämt frågade om jag skulle komma till Jönköping och innan jag fått chansen att svara så svarade hon på sin egna fråga med ett högre tonläge genom att säga: Ja, du kommer Dona. På onsdag kommer du. Där var det punkt och jag löd hennes ord..

Idag sätter jag mig bakom ratten och beger mig vidare mot Göteborg.
Våra resor är av unik form och bilens innehåll är utmärkande av sitt slag. Min mor har en tendens att ta med sig föda när vi åker till människor, vem de än må vara. Så vår bil är bokstavligt matfylld med mycket av allt.
Far börjar redan bli ilsken långt innan resan och ännu mer när han ser hur min mor börjar packa in delikatesserna i vår Volvo. Rytet kommer dock när han sitter i bilen med en stor ungsform fylld med kyckling eller en kastrull med ris i knäet.
Snart sätter han på gäll arabiskt musik och jag vet att detta drag är för att dämpa sin ilska.
Ni förstår kanske varför jag sitter bakom ratten..

I Göteborg har jag den kurdiska delen av min släkt.
Jag har beslutat att jag från och med ankomsten enbart ska tala kurdiska då den inte är av bästa kvalitet eftersom jag hemma talar arabiska. Jag och mormor ska denna gång bara använda kurdiska i vår kommunikation, stackars mormor.

Nu börjar vi packa bilen
Trevlig helg gott folk!


Kommentarer
Postat av: linda

har kikat in :)

fin blogg, & bra texter :D

2009-02-13 @ 11:53:24
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/
Postat av: YAIYA

sv: tack för tipset, har kikat lite. du skriver vackert. fortsätt <3

2009-02-13 @ 19:32:24
URL: http://ymperia.com/yaiya.blog
Postat av: Emelie

Ja det är fina texter! :)

2009-02-13 @ 20:03:10
URL: http://ecsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0