Människor

Igår var en festlig och ytterst rolig dag då jag begav mig mot örebros centrum för att fira min väns 25 års dag.
På denna fest mötte jag människor jag tidigare inte träffat på. Då menar jag både att dessa var främlingar till det yttre men även till det inre (svårförståt jag vet, men försök förstå). De tänkte annorlunda innan se yttrade sig, de skrattade med ljudnivån på ett annat plan och de åt med blicken fokuserad på ett annat sätt..

Nu tror ni säkerligen att jag är från månen och de mars men så är inte fallet.
Tror mer att jag igår kom till insikt med att det finns olika "sorters" människor. Och att det finns andra sorter av dem än de man dagligen umgås med och ser.
Samtidigt förstod jag att man behöver de olika "sorterna" i sitt liv för att själv bli komplett, för att utvecklas och lära sig att tala, bete och skratta olika med repsektive människosort..
Nyttigheten att umgås med folk man annars inte umgås med når inga gränser.
Man får mycket lärdom och lär sig vara flexibel.

Nu har jag fått olika sorters människor i mitt liv
Vägen med människor av olika karaktärer är evig
Aldrig har man sett alla sorter..aldrig..

Kommentarer
Postat av: Carro

ytterst korrekt skrivet

2009-02-09 @ 00:20:48
Postat av: Lisa

Ja sushi är ju nyttigt med (tydligen?!) så då är det ju BRA att äta med :) Hihi..



Jag förstår precis vad du skriver och du har så rätt, så rätt! Önskar jag själv kunde vara lite mer öppen och träffa nytt folk, skulle behövas känner jag!



Hoppas att du har en bra dag :) kram!

2009-02-09 @ 14:59:21
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: joni

Ytterst bra kommentar av Carro.

2009-02-09 @ 23:51:58
Postat av: Carro

Jag måste hålla med dig fullständigt Joni

2009-02-10 @ 21:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0