CV och Personligt brev

I 11 timmar av denna dags 24 timmar har jag enbart, och jag vill lägga stark betoning på endast, spenderat med att skriva ett CV och ett personligt brev.
Det har varit något av det tråkigaste, vidrigaste och svåraste att göra!
Ett personligt brev ska utmärka sig från resten av personliga brev från diverse människor som skickar in.
Redan från de första orden ska man kunna greppa om arbetgivaren och visa att man är den de söker.
Man ska berömma sig själv så mycket som möjligt och försöka övertyga samtidigt som man lägger betoning på hur betydelsefullt en hjälpande hand är och självfallet är man just den handen. 
Man ska alltså här ösa på av det goda!
Ett CV ska visa hur duktig man är med alla jobb man haft och hur pass språkbegåvad man är.
Och är man inget ska man ändå visa att man är mycket! (Hur det nu ska gå ihop)

Man ska skriva och man ska skicka
Trots att ett möte ger betydligt mycket mer för en arbetsgivare!

Känner ni min enorma bitterhet?
Ja, jag är bitter! Mycket bitter



Kvällen avslutas med en Pizza
Det är det minsta jag förtjänar efter denna dag
Och ja, jag tycker synd om mig själv!

Kommentarer
Postat av: Linda

japps jag följer dina texter :)

2009-02-20 @ 09:05:34
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/
Postat av: Julia

fin blogg (:

2009-02-21 @ 00:36:37
URL: http://elinochjulias.blogg.se/
Postat av: natta

åh. pizza.

2009-02-25 @ 15:00:46
URL: http://almond.blogg.se/
Postat av: Carro

Acch du gör mig väldigt sugen på pizza just nu. så sugen att jag skulle kunna beställa pizza nu om restaurangen var öppen trots mitt "skräps-mats förbud"

2009-02-25 @ 23:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0