HELLO SWEDEN!

Nu är jag åter tillbaka i Sverige full med ångest men likt full med lärdom.
Ångest att lämna det vackra landet i fjärran och den Underbara resan som var och förblir i minnet Underbar.
Lärdom att jag nu förståt hur liten vår värld i Sverige är och hur gasfylld den är då den kväver oss, eller i alla fall mig, med en gas som inte låter mig vara den jag vill vara. Här mår jag inte bäst. Inte lika bra som jag kunde mått i ett annat land. Och inte är denna lärdom fel inte! Människan är likt djuren ständiga eftersökare av den rätta och fasta punkten. Så inte är det fel att trots att man bott i ett land så gott som hela sitt liv en dag upptäcker att det finns andra länder som ger en ett bättre välmående..
Men visst är det smärtsamt att förstå att man faktist kan må bättre någon annanstanns än där man har sin trygghet. Fast vänder man på kronan är det en enorm tur att man äntligen förståt det för att kunna göra en ändring.

Som min mormor idag sa till mig
Dona du undrar alltid hur jag förstår dig så bra och vet allt, det är för jag har rest i mitt liv
Så res Dona, jag hoppas du ständigt är på resande fot..

Kommentarer
Postat av: R

blogg.se har varit skumt på senaste, kommenterade för ett tag sedan och skrev välkommen hem :), glad att ha dig hemma. Du skriver alltid så fint.



Det som din mormor sade till dig var väldigt fint och sant, resa är superkul!

Puss

2009-08-22 @ 13:38:37
URL: http://thenightslight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0