När ni sover..

När ni gott folk sover djupt sitter juriststudenten och förbannar era kroppar och själar.
Ni förstår, juriststudenten sitter uppe för att i ljuvt omedvetande utvecklas till den gnälliga, plågande figur den en dag kommer bli. Eller till den goda och harmoniska medarbetaren..vem vet..

Men ligg skönt ni under era täcken.
Nej jag är inte bitter att jag sitter här 2 på natten och läser arbetsrätt och annat som skiner oexicterande rättvisa. Inte alls bitter..inte alls..







Men skådar ni noga mitt paragrafyllda skrivbord ser ni de som håller
 modet uppe kvällar som dessa. Vad annars om inte denna underbara
bok med citat citerade av barn som skänker mig goda skratt..
tack Mark Levengood

Kommentarer
Postat av: Moster Madelene

Juriststudenter är inte dem enda som sitter uppe. Har själv inte sovit en hel natt på 3.5 år. Även om det finns nätter dem sover hela natten igenom så blir man så blödig av föräldraskapet att man måste gå upp och titta om dem verkligen andas.



Se inte vakandet som en plåga utan som en kunskap att ta med sig till vuxenlivet:)

2008-09-23 @ 11:04:35
Postat av: Lina

Diggar dig!

Din stil att skriva och det du har att säga!



tack

2008-09-23 @ 22:21:31
Postat av: Carolina

Usch, jag kan inte plugga nattetid haha. Fast du får lycka till.



Vill du hålla dig vaken så tycker jag du ska kolla in min senaste photoshoot som ligger uppe på min blogg nu :)

2008-09-24 @ 18:25:41
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Olivia

Hej hej! Fin blogg! Kolla in min och skriv en kommentar :D

2008-09-24 @ 19:14:11
URL: http://oliwiiaz.blogg.se/
Postat av: NEO

Efter att ha sett Insider i kväll, undrar jag vart vi är på vägen...

2008-09-24 @ 23:37:52
URL: http://matrix.blogg.se/
Postat av: Polin

Du pluggar sent på natten, men hinner sova sen, jag jobbar HELA natten haha:=) så du får ligga under täcket tidigare än mig

2008-09-25 @ 15:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0