Motgång på motgång på motgång..

Jag har nu fått besök av motgångarna som är i hälen på varandra..
De löser sig  i slutet men de är jobbiga motgångar så att lösningarna som jag vet finns spelar ingen roll..
motgången väger så mycket tyngre och dess bittra smak kan inte krossas av lösningens sötma. Eftersmaken är stark i form av förlorade krafter..krafter som inte hinner laddas förrän nästa motgång kommer..

Så känner jag! En motgång..den löser sig..andra motgången..den löser sig..tredje motgången..den löser sig..
Men där står jag och hela tiden försöker hålla ut i väntan på lösning samtidigt som krafter försvinner med tiden. Krafter som inte hinner fyllas på då nästa motgång kommer fort.


Imorgon åker min taxi 05.00 och ska ta mig till stationen för en resa mot Göteborg.
Lättnad att träffa familjen och släkten trots att samlingen inte är av en glädjeskäl utan av sorg.

Imorgon samlas vi alla för dig morfar, vi ska minnas dina dagar din doft och ditt skratt
Och jag ska besöka dig med ett ljus som ska vila vid din gravsten

Kommentarer
Postat av: sissi

Motgångarna ja. De obotliga.



hoppas din helg var bra.

2008-09-28 @ 17:20:59
Postat av: Christa

Hoppas du kan hämta kraft i besöket och mötet med släkten. Din morfar vakar säkert över dig och ser till att allt löser sig till det bästa.

Styrkekramar

Christa

2008-09-29 @ 13:08:45
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: LOVISA

hoppas du får en fin vecka!

2008-09-29 @ 23:03:57
URL: http://onemoretry.blogg.se/
Postat av: sarina

Vacker blogg vacker text



ha det fint!

2008-09-30 @ 22:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0