Låt mig sova!

Jag tycks alltid har otur och drabbas av folks onda morgonritualer. Jag använder ordet ritual då det ger detta folks beteende en ondare klang, för det är onda beteenden.
Problemet här ligger i att jag mångengång predikar om att i det onda finns det goda.
Hur ska jag nu förklara denna ondska som inte innehåller något gott?!
Dona är klämd i sitt egna uttryck..attan..

Vem är då dessa onda människor med dessa onda beteenden?
Det är folk som tycks komma från planeten Zloimus (planet som inte finns, alltså är de folk av udda slag) och inte har någon smulas aning om att folk faktist sover när det är morgon och klockan inte passerat 08.00.
Var jag än stadgar mig och finner ett hem tycks dessa förfölja mig. Både i mitt trygga flickrum där den onda människan, min granne, spelade musik av omänsklig karaktär varje morgon (Läs: Det går bra nu) och nu i världens ände Örebro..
Jag kan konstatera, de förförljer mig!

Varje morgon innan klockan fått äran att pasera 08.00 åker en cykel förbi mitt bottenvåningsfönster.
På denna cykel sitter denna varelse från Zloimus på 7 år. Han glider förbi mitt fönster men det känns som att hans hastighet är av ultimat långsamhet. Känns som att han cyklar förbi mitt fönster i minitakt.
Vad är nu det onda i detta?
Jo mina vänner, det onda är att denna cykelcyklare sjunger Mauro Scoccos låt Sarah med en ton ljusare än ljusast och högt så det väcker en hel by. Rösten spränger allt i dess väg, Allt! Och lika så spränger den min morgon, min sömn och mitt resterande humör under dagen..
Han är ett barn på 7 år som borde sitta med sin kaviarmacka på morgonen i förskolan.
Inte cykla och sjunga Sarah med sin gälla röst!

I det onda finns det goda?
Helst seriöst, jag är tveksam..

Kommentarer
Postat av: JOANNA

sv: haha okej. ja var bara i stan ogår:P plugg idagm ed elr?<3

2008-10-21 @ 12:11:39
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: vesna

Klart jag kommer ihåg :D .. minns alla våra såna sjuka kvällar!! :D



yesyes :) hoppas det är bra med dig me.. svårt i skolan?

2008-10-21 @ 18:05:04
URL: http://sanjavesna.blogg.se/
Postat av: cassie

eller hur. jag älskar honom!

2008-10-22 @ 00:28:01
URL: http://whatilike.webblogg.se/
Postat av: Erica,

intressanta betraktelser =)

2008-10-22 @ 08:30:13
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: Angie (:

Intressant text hörrududu! ;D

Myspys blogg du har :D

Kram

2008-10-22 @ 15:20:28
URL: http://yeahrockondude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0