Sökes: Anonym medmänniska

Alla känslor går inte att sätta ord på. De är känslor och de förblir känslor.
Det går inte alltid att beskriva det man känner utan man bara känner det.
Inte änns en själv förstår den känslan.
Man vill identifiera känslan man har, sätta ord på den och namnge den men den är som den låter, en känsla.
Då vänder man sig till sin omgivning ihop om att de ska kunna hjälpa en att förstå denna känsla.
Man beskriver för omgivningen på alla sätt, försöker uttrycka sig och kämpar med orden men de är för få för att kunna beskriva det man känner. Man vet innerst inne att man inte kommer hitta något ord då man kvällar i enda försökt hitta ett ord, fast man försöker ändå.
Men hur ska omgivningen förstå ens känsla när man själv inte kan ha ett grepp om den.

Jag söker en anonym medmänniska.
Någon som kan hjälpa mig att förstå min känsla.
Inte bara nicka och le med orden "jag vet vad du känner, jag känner likadant" utan kan
säga "du känner så för att...". Hoppet finns i den anonyma som är den enda jag inte försökt få att förstå.
Någon anonym kanske kan då de oanonyma inte kunnat.


Vill bara få känna ett lugn..


Kommentarer
Postat av: Christa

Om jag hörde dina ord direkt kanske jag hade kunnat hjälpa dig.

Om jag träffat dig, haft dig mitt emot.

Känslor är ett krångligt pussel.

Jag är en väldig känslomänniska och inte jag heller förstår alla gånger hur det verkligen är.

Låter jag virrig nu kanske..

Nåja..

Hade varit trevligt att ha dig mitt emot och fått nysta lite i ditt trassliga nystan av känslor.

Tänker på dig min vän



Kram

2008-11-13 @ 18:28:55
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Fillipa

Grymt bra text!

Alla kan alltid relatera till dina texter



Är du författare?

2008-11-13 @ 19:39:39
Postat av: Eveline

ja men det är ju bra med annorlunda tankar! :)

2008-11-13 @ 20:01:03
URL: http://evelinehaugaard.blogg.se/
Postat av: Petrich

har du tips på några snygga stövlar? :)

2008-11-13 @ 20:04:42
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: Hax

Släpp bloggen ett tag och kom till oss på secondlife, lovar där finns det massa goda människor. Sök på Sweden, vi finns där för dig.



kram

2008-11-15 @ 00:02:28
URL: http://www.secondlife.com
Postat av: Liene

sv: Du har lyckats med att beröra iaf:) varsågod.



Jga brukar ofta känan mig så som jag själv inte kan beskriva.

2008-11-15 @ 15:38:43
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0