Ljuvliga dagar..

Åter är jag i Jönköping efter att ha åkt och besökt vackra svenska städer med ännu vackrare befolkning, mina släktningar. Först samlades vi alla i Vänersborg på julafton och dagarna därefter spenderade vi likaså tillsammans under ett tak där så gott som allt gjordes av alla samtidigt.
Sedan begav vi oss vidare mot Göteborg för att tillbringa några dagar även där.
Fina dagar har det varit, mycket fina!

En minnesvärd dag är då jag bad min morbrors fru, den gamla pitebon
(pitebo = bosatt i den norrländska staden Piteå) Madelene om Palt och fick svaret javisst!
Kanske låter jag ytlig men om ni bara visste vad det var underbart att äta Palt, den så efterlängtade.
För er som, sorgligt nog i så fall, inte vet vad Palt är så säger jag..ännu har ni inte upplevt mirakel i gommen!
(eller så säger jag..GOGGLA!)


Förr mig som är uppväxt i Piteå så är Pitepalten Det!
Med smör, lingonsylt och ett glas mjölk
Blatte? Jag? Nej det kan jag inte påstå just nu

Kommentarer
Postat av: Natta

Hihi,den sista raden var klockren:D svar:vi har inte heller topshop i närheten,syrran drog till huvudstaden:)

2008-12-30 @ 10:46:36
URL: http://nathaliesaviluoto.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

De där kan inte va gott?;p



det är lungt söti! kram

2008-12-30 @ 15:08:35
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: Moster Madde

Varsågod, allt för dig gumman!!!

2008-12-30 @ 21:44:40
Postat av: Anonym

man kan inte vara blatte varje dag :D

2009-01-05 @ 14:30:00
URL: http://ddoruntinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0