Vädrets humörsvängningar

Vaknde av regnet som smattrade mot fönstret, eller rättare sagt slog mot fönstret så jag trodde hela fönsterrutan snart skulle spricka av alla slag. Jag kan inte förneka att det är mysigt när det regnar och man ligger i den varma sängen och smått ler åt ljudet samtidigt som man lugnt börjar resan mot drömmarnas land. Men har man lagt sig alldeles för sen och behöver sova men blir väckt av regnets piskslag, ja då är det allt annat än mysigt!

Trots att jag inte är någon funderare så är nog vädret något av få ämnen som kan få mig att tänka långa stunder. Ja, jag förstår bara inte hur i hela världen det ena dagen kan vara stekande hetta att asfalten nästan kokar, och andra dagen öser regnet på i mängder som skulle kunna få hela Europa att svämma över.
Inte för att låta som någon pessimistisk miljövetare som får allt att låta som en katastrof, men jag vet att det är vi som bidrar till det ostabila vädret. Våra industrier, utsläpp, avgaser och föroreninga förstör ozonlagret och mycket mer!

Att det vid regnskurar i Iran regnar svart, det får oss eller iaf mig att tänka till trots att jag inte är någon funderare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0