Omöjlighetens oexistens

Humlan är inte gjord för att egentligen kunna flyga. Vingarna är ytterst små i förhållande till dess kraftiga och tunga kropp. Men eftersom humlan själv tror att den kan flyga- så flyger den!

"Ingenting är omöjligt", en klycha man gång på gång hör och läser. En klycha som är sann till viss del men jag skulle vilja tillägga ett fåtal ord: "Ingenting är omöjligt om man själv gör det omöjliga möjligt".
Humlan är som människan, vår kropp kan inte bära oss till de högsta höjderna och alla mål vi sätter upp. Men om vi själva tror att vi kan nå dit vi vill så gör vi det. Det handlar om att tro, på sig själv och sin förmåga!

Man måste vara realistisk och medveten om att omöjlighet kan drabba en människa.
Man kan känna att allt är omöjligt, inte lyckas eller känna hopplöshet. Då är allt omöjligt.
Men detta innebär inte att omöjligheten har drabbat en människa som ett virus som aldrig släpper kroppen. Lever jag i tron om att allt är omöjligt och inte tror på mig själv så är det självklart att jag för bli sådan tills jag går under. Tror jag på mig, har självtillit, självföroende eller åtminstonde bara satsar på min förmåga helhjärtat så ser jag snabbt eller efter lång tids slit att allt faktist är möjligt!

Mina föräldrar levde förmögna, välutformade och i ren bemärkelse perfekta liv. Ja, allt var så perfekt!
Men kriget kom och de släpades ut från sina hem, bort från sin trygghet och sitt liv.
De vandrade dag och natt, över lik som inte klarat vandringen och bland berg och snö.
Tillslut nådde de ett nytt land. Där stod de, som nyfödda utan ett hem, trygghet eller pengar.
Men de kämpade från noll för ett liv, ett helt nytt liv! Trots allt hade de tron om att de kunde.
Inget var omöjligt!

Tänk på humlan nästa gång du känner att du inte kommer nå det du länge velat nå.
Trots att humlans inte är gjord för att flyga så flyger den. Den lyckas nå det den vill för den tror att den kan!

Kommentarer
Postat av: Christa

Tack för att du tittade in på min blogg.

Du skriver fantastiskt bra, har suttit och läst en stund nu.

Folk kan inte förstå att jag ska springa tjejmilen t.ex för jag är drabbad av värksjukdom.

-Det kan du väl inte ?

-Klarar du verkligen det ? osv osv osv.

På det området är jag en humla. Jag TROR att jag kan och därför går det.

Tack för att du skrev hos mig så jag hittade in här.

Ha en underbar fredag

Christa

2008-08-15 @ 08:43:45
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Malin

Du får gärna ta en titt i min blogg om du vill få lite sminktips. Kommer nya tips varje dag. "Dagens sminkning" brukar vara poppis :) Kram Malin

2008-08-15 @ 10:19:45
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: LITTLE MISS LOUISE

Åh va hemskt..,Starka dina föräldrar var! Verkligen.

2008-08-15 @ 12:35:18
URL: http://littlemisslouise.blogg.se/
Postat av: Christa

glad

Jag länkar till dig hos mig. SÅ hittar jag lättare tillbaka. Hoppas det är ok annars säger du bara till.

Följer dig gärna här o hoppas du följer mig på mitt upp o ner farande hit o dit i livet.

Kram

Christa

2008-08-15 @ 12:41:47
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Bella

Jaha gud vad roligt :) grattis till en bra bok. Den skulle jag vilja läsa! hade varit kul :D



aa, naturligt är alltid bäst! Men om det är samma färg som ens riktiga hår och ser mer naturligt ut är det bara fint tycker jag. Ha en bra dag, kram

2008-08-15 @ 13:00:04
URL: http://bellablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0