Naturligt är bättre enligt mor

När jag väl lyckas somna är det inte kväll utan snarare natt eller tidig morgon och generellt har klockan slagit 3-4.Jag kan inte somna (läs Bomberna faller på natten), så mycket i huvudet som inte ger mig sömnro. Tiden plågar mig om natten! Speciellt när jag hör fågelkvitter och ser solen gå upp men jag ännu ligger utan sömn.
Men med tiden hittade jag en lösning för att skynda på klockans minuter, eller iaf känns det som om tiden gick fortare. Mat! Mat! Mat!

Ofta blir det måltider jag häver i mig på natten med allt från ris och kyckling till pasta och kött.
Tro inte att jag äter i ångest och sorg. Äter för att jag, när klockan är så mycket, blir hungrig samtidigt som det tidigare nämnts är en bra tidsdrivare. Perfekt!

Men när jag nu är hemma hos familjen skulle mamma säkerligen utan att tveka en sekund skälla ut mig till följd av en utkastning från hemmet om hon visste hur hennes dotter hanterade mat och speciellt på natten.
Mor min är till skillnad från mig väldigt nyttig och korrekt vad gällande all föda i form av vätska och fast näring. Och korrekta tider för måltiderna är A och O.
Idag gick hon med raska och bestämda steg in i köket  och fram till mig där jag satt vid bordet med en påse godis, tog upp den en glasflaska ur påsen och ställde den främmande flaskan med ett dunk på det massiva matbordet. Jag tittade förvirrat upp och mötes av mammas blick som strålade kännedom om mina nattliga rutiner.
" Dona, detta ska du dricka på natten varken du vill eller inte. Den håller dig mätt och är nyttig till skilland från allt annat skräp du förstör din kropp med. Detta är fläderdryck min dotter!"




















Och det rekomenderas starkt! Smakar sommar, glädje och värme.
Ska härmed lyssna på mor, eller där tog jag kanske i allt för mycket, ursäka.

Kommentarer
Postat av: ♥Jenny♥

HAHAHA AHH DE DÄR KANSKE JAG OXÅ BRODE PRÖVA BLIR ALLTID SÅ JÄVLA HUGRIG PÅ NATTEN DÅ MAN STÖKLAR MED ANNAT oj råkade skriva stort jaja

2008-08-13 @ 01:55:50
URL: http://killerprincess.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du är en OTROLIG skrivare com skriver underhllande, itressant och väldigt bra!



Tack och välkommen till bloggarnas värld där du utan tveka är unik

MVH Lisa

2008-08-13 @ 12:11:07
Postat av: marie

Fin blogg, vgd?

2008-08-13 @ 13:04:37
URL: http://marresbok.blogg.se/
Postat av: Emma

Det gooodaste som finns ju! mums med fläder ;)

2008-08-15 @ 00:04:00
Postat av: Evelina

ÅÅh va mumsigt!:D



Ha en suverän helg!

2008-08-15 @ 23:22:50
URL: http://nybloggkommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0