Gratulerar domaren!

Idag skådade jag en match där man spelade elva mot tolv istället för att spela elva mot elva.
Idag skådade jag en match där elva spelare kämpade med alla sina samlade krafter mot ett lag där elva spelare hade domaren som den tolfte. Ska jag le åt denna skandal eller vågra skrika ut " Ännu en rasist i samhället"!

Spelet gick fint trots en och annan felbedömning från domarens sida. Vi nickade med som artiga åskådare bör åt en domares beslut och konstaterade att vi missade felet domaren gav ett kort för, domaren ser ju det vi inte ser. Spelet fortsatte och ännu dömde domaren så som ingen annan hade dömt. Snart var vi dock säkra, domaren dömde som han ville döma och i detta fall till lagets nackdel. Snart fick den ena tränaren lämna plan och strax därpå den andra pga deras klagomål på dessa uppenbara felbedömningarna. Det andra lagets spelare hånlog åt oss samtidigt som dess föräldrar skänkte oss en smutskastande blick. Ja, domaren var ju deras tolfte spelare. Vilken stolthet!

Gång på gång hör vi hur invandrare skriker "rasist" åt varje orättvisa. Alla som inte gör som man själv vill är rasister. Men alla är inte rasister bara för att de inte hjälper oss först i klassrummet, tränger sig före oss i kön eller dömmer fel. Sådana orättvisor drabbar alla människor och det är ett faktum. Dock är sanningen den att ibland kan man utskilja rasism från de vardagliga orättvisorna. Vi ser dem i arbetslivet, skolan, gatan och även idag på fotbollsmatchen. Även i fotboll som är en glädjes sport där ungdomar springer enbart för att det är kul ska rasismen komma in och göra deras kämpeglöd av roande till kämpeglöd av hat. Istället för att vinna i rolighetens namn vill de vinna för att krossa domaren.
Domaren som förövrigt log åt vår ilska samtidigt som han gav den andra sidans åskådare en lugnande blick och orden "Jag ska prata lite, dra på tiden ni vet" och blinkar med ena ögat.

Idag skådade jag en match mot ett lag med enbart svenskar och ett lag mot enbart invandrare.
Idag skådade jag ett lag med enbart svenskar med domaren på dess sida och ett lag med enbart invandrare som inte fick lyckas. Ni ser mina vänner, idag var det tydligt. Invandralaget fick inte vinna!

Våra fel är stora fel medans andras fel är inga fel. Vi får inte nå höjderna och lyckas.
Och just därför ska ni lyckas! Ni ska krossa åsikter och fördomar och lyckas! För ni är de sanna vinnarna!
Mina blattevänner, ögonen är på oss!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Gillar inte rasister. Man ska respectera ALLT folk.

Det spelar ingen roll om man har vit,gul eller brun hud, man ska respectera dom ändå!

Hoppas du får en underbar lördag! :)

2008-08-16 @ 16:11:10
URL: http://andreasarzen.blogg.se/
Postat av: Darewan

dona dina bloggar är så sanna , idag var det verkligen orättvist att vi skulle förlora för att vi är ett gäng invandrare =/ fortsätt skriv som du gör , du är en förebild för oss alla !

2008-08-16 @ 16:23:43
Postat av: Benjamin

själv spelar jag i tord och var med och spelade matchen idag.. asså det var helt sjukt, domarna var emot oss och de förstörde i princip hela matchen. flera missbedömningar och varningar. vi kunde förstå direkt att de va rasister, och allt detta hände bara för vi är ett gäng invandrare :(

2008-08-16 @ 16:33:46
Postat av: Jovve

Synd, men bra kämpat i alla fall

2008-08-16 @ 16:37:37
Postat av: Erica

Svar: Om du fortsätter skriva så här bra som du har gjort i det lilla jag har läst så kommer jag säkert tillbaka igen.. =) ..din texter är verkligen gripande. Du gör så att jag i det här fallet vill ge den där domaren en rejäl utskällning.. :/

2008-08-16 @ 18:11:22
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Abbieboy

Nä.. nu är jag tvungen att skriva en kommentar om din blogg..



Den är helt makalöst..



























BRA! Du skriver riktigt bra, gripande..

2008-08-16 @ 22:56:36
Postat av: - S20

Haha , mkt fint skrivit av vår största supporter , det var sjukt va orättvist de va men de va ju ändå kul att du fick uppleva mina mål hahaha , ne ja skoja men jättefint skriver man ryser.

2008-08-17 @ 00:51:26
Postat av: Erik Keding

Riktigt bra skrivet det där! tänkvärt!

2008-08-17 @ 12:02:44
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: Moster Madelene

Hur svårt det än är att förstå allt hat och alla fördomar så måste man till slut inse att det måste vara något mänskligt att trycka ner andra som inte är som sig själv. Antingen är man inte tillräckligt svensk, vit, manlig, gammal, hetro etc. Av någon anledning måste vi hitta orsaker till att sänka andra för att höja sig själv. Många bygger nog upp sitt självförtroende på detta sätt. Rasism bygger inte endast upp rädsla hos mig för allt vad den kan ställa till med, utan även sorg för alla som den skadar, inklusive rasisten själv. Man måste hata sig själv jäkligt mycket när man lägger ned så mycket energi på att hata andra.

2008-08-17 @ 13:40:11
Postat av: Erik Keding

Svar: Jag kommer antagligen att fortsätta läsa här! Bra texter!

2008-08-17 @ 18:06:37
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: Mona

Mycket bra texter! Håller me om allihop!

2008-08-17 @ 20:06:13
URL: http://monass.blogg.se/
Postat av: DONA TILL GRABBARNA!!

TILL DE SOM SKRIVIT FRÅN LAGET: Ja det var synd. Men ni ska vända dehär tråkiga till något bra istället. Låt det bli er styrka! Kämpa för att visa att invandrare visst lyckas och kan. Jag följer er i alla matcher och tror på er mer än på nått annat. Ni är grabbar som förtjänar det bästa både i fotboll och livet!



Lycka till i skolan och kom ihåg, vi måste alltid kämpa dubbel så mycket för att visa omgivningen att vi kan.Men det gör inget, vi ska kämpa dubbelt och sen stolta stå på toppen! För vi kan!

Kram på er grabbar!

2008-08-17 @ 23:33:48
URL: http://donas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0