Camera obscura

Bilder och fotografier är verkligen ett sätt att bevara minnen på. De finns alltid där, man kan gå tillbaka till dem och le och skratta åt dess historier. De är som en del av en själv, det man inte kan berätta om sig själv kan bilderna berätta. "Bilder säger mer än tusen ord" stämmer! Men kanske inte mer än 1000 ord utan ca 100 ord. Överdrift tjänar ingen på.

Jag kan länge predika om hur viktiga fotografier, som för de flesta är betydelselösa, egentligen är.
Dubbelmoralen ligger dock i att jag själv inte har dokumenterat mitt liv i bilder. Men nu är det dags, imorgon sätter jag min fot in i den tekniska världen som för övrigt är helt främmande, och köper apparaten vid namn kamera.

Jag minns att som barn kunde jag namnet för kamera fast på latin, camera obscura, innan jag kunde det på svenska. Stackars dagiskamrater, hur orkade de med en småudda tjej med svart grovt krull som gapade latinska ord. Ber om ursäkt trots att det är försent. Ert lidande som barn kan jag inte nu radera.

Så jag är nog inte så oteknisk ändå, lite tekniksnille var jag ändå som barn. Fast på ett väldigt udda sätt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va söööt =)

2008-08-06 @ 23:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0