Fotboll och åter fotboll

I min familj är vi fotbollsälskare! Något av den mest grova sort av fotbollsälskare. Vissa kallar den typen av gränsande huliganism andra huliganer eller som jag föredrar att kalla det, rena fotbollsälskare!

Pappa andas boll, nu menar jag inte bokstavligt då mångas fantasi kan tolka det som om han andras in en fotboll. Han menar att fotboll är mer än en sport, det är en livsstil full med lärdom och lagkänsla.
"Dona titta, titta på bollen. De leker med den, ser du deras steg så snabba de är. Försök att inte blunda om du kan så du inte missar något. Titta, titta nu snart är det mål. Dona det här är livet. Njut, andas in glädjen och njut!". Så låter det hemma när matchen är på sin topp men ack vad hans syn förändras när spelet inte rullar som han vill. Då kommer svordomarna (på arabiska för det går fortare då) och hans klagan över att de inte änns förtjänar vara på plan. Ni förstår, pappa är mycket duktigare än dem..enligt han själv så klart..

Min bror är på god väg att bli som far. Han är en liten miniatyr, men snart en fullfjädrad pappa-kopia.
Tror även mamma med sorg och fasan känner så, men vill nog inte tillåta sig själv att övertygas av den tanken trots att den är tydlig och sann. Vem ska hon nu prata med om allt annat än fotboll om bror min blir lik far. Mig förlorade hon för länge sen då jag som barn satt bredvid far och sög åt mig allt vad kommentatorerna sa speciellt när jag hörde allt i repris av pappa..

Nu ska bror spela match och vi ska heja
Om ni missat det så är vi fotbollsälskare


Kommentarer
Postat av: caroline

kolla gärna min blogg

2008-08-06 @ 23:02:58
URL: http://carolinejo.blogg.se/
Postat av: emelie

tack =) hehe välkommen, och din blogg ser faktiskt bra ut för att vara nybörjare ;)

2008-08-06 @ 23:32:48
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Angelica

i min familj är vi typ fotbollshatare , fast sen jag träffade min nuvarande pojkvän så har jag börjat gilla det mer och mer, men jag är mer en sån som kollar om jag råkar slå på det när det är på tv, annars anpassar jag inte mitt liv efter att passa tv tiderna liksom:P så jag gissar du följt det de senaste dagarna? kram

2008-08-07 @ 03:31:09
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1169



Få gratis presentkort på 150kr eller 250kr på kicks!

Helt gratis!

2008-08-07 @ 14:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0