Det går bra nu..

Min granne har en tendens till att njuta av att väcka grannarna med sin osmältbara musik varje morgon. Musik som gör att även en musikälskare skarpt börjar fundera på att kanske hata musik. Jag vet att han säkert sitter inne på sitt rum, trycker på play och njuter vid tanken av hur många som nu förbannar han i vrede. Min granne är ond!
Igår när jag la mig tänkte jag som varje annan kväll på vad jag nu skulle vakna till för fågelsång (hoppas ni förstod ironin) på morgonen. Återigen blev klockan 8:27 och musiken började dunka på.
Med ett suck tryckte jag över mitt huvud en kudde och låg där som en hamburgare mellan två brödskivor.
Men snart insåg jag hur fånig jag måste se ut nu då jag ligger där. Och tanken vid att jag faktist ser ut så varje morgon gjorde att ett leende blev ett faktum. Jag gav musken en chans..och det ångrar jag inte. Den var bra och fick mig att tänka till..

"Det är fult att tjäna pengar och hålla nånting
alla håller nånting men ingen visar nånting.
Om vi har världen är din när alla visar allting
men i vårt lilla land, visa aldrig nånting, sing.
Det går bra nu, kompis det går bra nu..."

Tack min hatade granne för din, denna morgon, fågelsång


Kommentarer
Postat av: Tessi

tack så mycket :)

vad är de för udda saker du skriver då*?

2008-08-11 @ 13:09:41
URL: http://tessiilie.blogg.se/
Postat av: Tessi

okej :D

jadå de funkar nog ;)

2008-08-11 @ 13:15:49
URL: http://tessiilie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0